شناسهٔ خبر: 172834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

صادرات حدود ۲۵۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و چهارصد هزار تن کالا از استان چهارمحال وبختیاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: حدود ۲۵۱ هزار تن کالا در ۴ماهه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادرات شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته ۲۵۱ هزار تن کالا توسط ۱۱ هزار و۳۴۳ دستگاه کامیون از مرز صادر شده گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۵ هزار و ۵۱۱ تن کالا صادر شده بود در ۴ ماهه گذشته افزایش ۵۱ درصدی را شاهد هستیم.

وی عمده کالاهای صادر شده را شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل برشمرد.

دبیر کمسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل در ۴ ماهه گذشته واردات ۱۰ هزار و ۳۱۰ تن کالا را توسط ۵۰۰ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار یاد آور شد و اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۸ هزار و۳۹۶ تن کالا وارد شده بود افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی ۱۲۹ هزار و ۷۸۹ تن کالا از مرز بیله سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط ۶ هزار و۲۲ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته ۲۴۵ هزار و۲۹۳ تن کالا توسط ۱۱ هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۰۱ هزار و ۴۰۹ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۲۲ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۳ درصد توسط کامیون ایرانی،۴۰ درصد توسط کامیون آذری و ۶ درصد نیز توسط کامیون ترکیه و ۱ درصد توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی در ۴ ماهه گذشته تردد ۵۱ هزار و ۳۸۹ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی را از مرز بیله سوار یادآور شد و افزود: از این میزان ۲۷ هزار و۲۰۳ دستگاه وارد و ۲۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۵۰ هزار و ۳۳۵ دستگاه کامیون و بیش از ۱ هزار دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده‌اند گفت: در تردد وسیله نقلیه کامیون نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۹ هزار و ۸۱۴ دستگاه تردد کرده بود افزایش ۲۶ درصدی و در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نیز ۴۵ درصد افزایش را شاهد هستیم.